Un studiu longitudinal (Wetherby et al., 2014) condus pe parcursul a 7 ani a evidentiat faptul ca terapia specializata oferita copiilor cu autism trebuie dublata de instruirea parintilor in a interactiona eficient cu propriul copil.
Astfel, parintii au fost invatati de catre clinicieni unele strategii psihologice si comportamentale pe care sa le aplice in interactiunile zilnice cu copilul:
- cand mananca impreuna;
- cand realizeaza treburile gospodaresti (implicandu-i pe copii in efectuarea acestora);
- cand merg la locul de joaca, parc etc.;
- cand merg la magazin;
- cand merg la restaurant, etc.
Studiul a fost publicat in jurnalul Pediatrics si a inclus 82 de copii pana in 3 ani iar dintre principalele atributii ale parintilor a fost sa-i invete pe copii sa-i imite pe ceilalti , deoarece imitarea este una dintre cheile invatarii.
Profesorul Wetherby, autorul principal al studiului afirma:
“Am propus un model de tratament care ii invata pe parinti cum sa sprijine procesul de invatare al copilului prin intermediul activitatilor zilnice, si am demonstrat ca copilul si-a imbunatatit nivelul developmental, abilitatile de comunicare si simptomele autismului.”
sursa: https://oncadana.wordpress.com; http://cursuriautism.ro/cel-mai-bun-tratament-pentru-autism.php
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu