joi, 4 iunie 2015

De la arte martiale, la terapii dedicate copiilor cu autism

De la arte martiale, la terapii dedicate copiilor cu autism

Din dorinţa de a-i ajuta pe copiii cu autism, Paul Cojocaru, un antrenor de arte marţiale din Constanţa, a decis, în urmă cu şapte ani, să elaboreze o terapie amplă de recuperare prin exerciţii fizice dedicată copiilor care suferă de această boală, pe care a denumit-o terapia 3C. 
A ales, iniţial, să lucreze cu trei copii, iar după doar câteva săptămâni, au început să se vadă şi primele rezultate la un copil care suferea atât de autism, cât şi de Sindromul Down. Atunci, şi-a făcut o promisiune, aceea de a continua să-i ajute pe copiii sărmani. 
„Predau arte marţiale ca disciplină opţională în şcoli şi grădiniţe şi astfel am dat peste copiii cu autism, în urmă cu şapte ani. Nu ştiam prea multe despre autism. Îmi aduc aminte că, la vremea respectivă, a fost o campanie în presă pentru conştientizarea acestei deficienţe şi am decis să mă implic şi eu, ca voluntar. Am luat trei copii şi le-am oferit aceste ore de sport. După vreo două săptămâni, au început să se vadă primele rezultate la unul dintre ei, iar acest copil avea şi autism, şi Sindrom Down. Aşadar, am spus că trebuie să continui. Am lucrat până acum cu aproximativ 1.000 de copii”, a mărturisit Paul Cojocaru. 
Secretul reuşitei 
Despre el, Paul Cojocaru spune că este un om cât se poate de normal, căsătorit, cu doi copii, cu probleme şi griji, însă ceea ce îl diferenţiază de alţi oameni este dorinţa de a-şi rupe, zilnic, câteva ore din timpul liber pentru a-i ajuta pe nişte copii bolnavi să meargă corect, să alerge sau să schimbe voluntar direcţia mersului. Bucuria pe care o simte atunci când vede rezultate pozitive la copii este satisfacţia lui cea mai mare. 
„A fi voluntar în autism diferă puţin de orice altă activitate de voluntariat. În momentul în care ai început să lucrezi la recuperarea unei persoane, cel puţin şase luni trebuie să lucrezi constant, adică să-ţi faci timp zilnic şi să te dedici. Acum, lucrez cu aproximativ 60 de copii - 50 dintre ei sunt de la Centrul Orizont, iar restul, de la Şcoala nr. 28. Cred că totul ţine de dorinţa de a da valoare sufletului. Satisfacţia sufletească nu poate fi descrisă în cuvinte. Spre exemplu, am avut un copil care nu conştientiza în niciun fel propriul corp în momentul în care a intrat în sală. După aproximativ un an şi jumătate de exerciţii, când am intrat în sală, a venit şi m-a îmbrăţişat. M-a copleşit!”, a povestit Paul Cojocaru. 
Despre terapia 3C 
În viitorul apropiat, Paul îşi doreşte să formeze terapeuţi pentru terapia 3C, mai ales că primeşte zilnic feedback-uri pozitive de la părinţii copiilor cu autism, dar şi de la kinetoterapeuţi sau oameni din sport. Acesta spune că nu a inventat nimic revoluţionar, ci doar a pus la punct un program de recuperare cu ajutorul exerciţiilor fizice adaptate şi şi-a îndreptat atenţia asupra acestor copii. În octombrie, va participa Congresul de Autism din Canada, unde va susţine un workshop despre importanţa recuperării persoanelor cu autism cu ajutorul exerciţiilor fizice adaptate din terapia 3C. 
„Unei prietene din SUA i s-a părut foarte interesant ce fac eu şi mi-a propus să aplic pentru un festival mondial, care are loc în Canada. I-am spus că nu mă interesează premiile, ci vreau doar să ajut. Ea a aplicat în locul meu şi după vreo şase luni am primit e-mail de la organizatori, în care eram invitat în Canada. Era târziu să ajung acolo, pentru că deplasarea mea presupunea costuri, în condiţiile în care eu eram doar un voluntar. Anul acesta am fost anunţat din timp, iar la începutul lunii octombrie voi participa la Congresul de Autism, unde voi susţine un workshop despre importanţa recuperării persoanelor cu autism cu ajutorul exerciţiilor fizice adaptate din terapia 3C şi voi prezenta şi câteva exerciţii de bază, care au eficienţă mare în faza iniţială”, a precizat Paul Cojocaru. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu