duminică, 14 iunie 2015

Jocuri practice pentru dezvoltarea unor abilitati cognitive la copilul autist

Jocuri practice pentru dezvoltarea unor

abilitati cognitive la copilul autist

1. Modelare cu plastelină
  • Scop: Dezvoltarea capacităţii de imitaţie
  • Dezvoltarea motricităţii fine prin modelare
  • Materiale: plastelină, 3 obiecte uzuale cu forme simple (minge, şarpe, melc)
Stăm cu copilul la masă. Luăm primul obiect (ex: mingea), şi 2 bucăţi de plastelină. Numim obiectul, apoi dintr-o bucată de plastelină modelăm mingea şi punem lângă model. Arătăm a doua bucată de plastelină şi spunem copilului: „fă şi tu la fel”. Dacă nu iniţiază nici o mişcare, îl ajutăm. Când reuşeşte să facă mingea, îl recompensăm şi trecem la al doilea obiect (şarpe).
Putem să variăm gradul de dificultate a jocului: folosind ca model imaginea/poza obiectelor (minge, şarpe, melc), sau fără model, doar prin instrucţiune verbală.
2. Ştampilare
  • Scop: Dezvoltarea atenţiei
  • Ordonare prin alternanţă în funcţie de imagine
  • Materiale: 2 ştampile (de diferite imagini: o casă, şi o minge), hârtie A4 cu un tabel cu 5 coloane şi 3 rânduri.
Punem hârtia în faţa copilului, ştampilele câte unaîn partea dreaptă şi stângă a hârtiei. În primul rând a tabelului demonstrăm modelul, ştampilând alternativ o casă şi o minge, denumind simultan imaginile: “casă”, „minge”, „casă”, „minge”.
Dăm ajutor fizic prin îndrumarea mâinii copilului, ştampilând îmreună în rândul al doilea. Apoi retragem ajutorul fizic, copilul ştampilând alternativ numai după modelul vizual şi ajutorul verbal.Sarcina este masterată, când copilul reuşeşte să ştampileze alternativ doar la comandă verbală „ştampilează o casă- o minge- o casă- o minge” sau doar după modelul vizual.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu